Bojkotta resten av CL!

Vill bara haka på min kollega Jesus resonemang om Champions League.
Det var en fantastsik match som hade allt, utom att Arsenal fick gå vidare. Att Liverpools taktiska skicklighet fick slå ut Arsenals spelglädje visar återigen att CL är platsen där de största fotbollsmorden begås. Att dessutom Fröjdfelt dömmer straff när Toure knappt snuddar Babel är patetiskt, och att Walcotts superlöpning inte får avgöra känns så fel.
Samtidigt slår Chelsea ut Fenerbahce. Två tråkiga och osympatiska gäng vidare till nästa omgång alltså. Sedan är Man U i stort sett klara ifall inte Roma gör något över det vanliga, vilket betyder att det mest osympatiska gänget av alla är vidare också. Vi kan återkomma till mitt hat mot United senare. I den sista kvartsfinalen har Barca greppet och bör slå ut Schalke., vilket betyder att vi har ett gäng som man faktiskt får tycka om utan att jag skickar en torped efter er kvar i turneringen. Men Barcelona har inte varit bra i år, låt oss hoppas att de blir bra lagom till spurten av CL.

Låt oss nu för fotbollens skull hoppas att Barca får ta hem hela skiten! Personligen överväger jag en bojkott för resten av turneringen. Kanske jag ser finalen om det blir Barca - Chelsea. Tycker att ni bör göra detsamma. Det lär ändå inte bli underhållning när Pool, Chelsea eller United är med.

Nu ska jag gå och begrava min fotboll som en symbolisk gest. Gonatt!

//Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0