Frisyr, frippa, hår... eller är det en gås han har på skallen!?

Det går att förkobra sig ordentligt i människans hårbecklädda huvud.
Vissa har inte ens hår.
Men många har det, och väljer att ha det på ett sätt som ibland kan vara svårt att förklara.


Ronaldo (ja, den småfeta klanten) har haft många frisyrer. Den på bilden nedan kan vara den mest svårförklarliga. En slags halvmåne framtill i pannan som inte bara får honom att se dum ut. Han framstår dessutom korkad. Enbart genom att ha övervägt den outgrundliga frisyren tyder på en bristande intellegens.

Vi hoppar snabbt vidare till en spelare som jag själv har en skräckblandad förtjuselse till. Vi talar självklart om Djurgårdsbacken Jan Tauer. Ett svallande hår som han gärna sätter upp med ett smalt pannband. Luggen väcker dock en del frågor. En bild säger mer än tusen ord sägs det och jag måste hålla med. Ta en titt själva. Vad som kanske bör tillägas är att fitt-skägget han valt inför just denna fotosession gör det hela om möjligt mer absurt.

Den sista spelaren med mystisk frisyr på min lista är Rio Mavuba. Med vad min kollega Kakan kallar "ett släktträd på skallen" utgör han en speciell avgrening i fotbollens frisyrvärld. Han vågar göra något annorlunda, vilket man måste ge honom cred för. Men i ärlighetens namn ser det förjävligt ut.

Slutgiltiga lista följer:

1. Ronaldo
2. Jan Tauer
3. Rio Mavuba


image5image6image8


Över och ut /Jesus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0