GAIS

GAIS är ett roligt gäng. Kanske mest kända för sina smått underliga försjäljningar av spelare.
Efter att ha läst i några forum kan jag dessutom konstatera att GAIS supportarna är rätt korkade.
Många tror på fullaste allvar att de kommer vinna guld i år. Vi får väl se om deras "realistiska" tips slår in.

Av allsvenskans alla brödgäng är inte GIAS mitt absoluta hatobjekt. Men inte fan gillar jag dom heller.
Ledningen är i en klass för sig. Laget är enligt mig det kanske sämsta i allsvenskan.
Laget har dock fått ett verb uppkallat efter sig, att "gaisa". "Gaisa" gör man på en fotbollsplan då man lyckas på ett jävlig klantigt sätt ramla in med bollen i mål. För 90% av deras mål görs på detta sätt (Statistik hämtat från www.minegenfantasi.se).

Alla har ni väl sett Ronaldinho i Joga Bonito. Där världsstjärnor som Zlatan och Henry trixar med läderkulan.
Detta försökte GIAS sig på. Reultatet får ni se själva.
http://www.gaisbonito.com/

Bevis på att klubben GAIS är en klubb med humor: http://www.gais.se/Fotboll/gais.nsf/0/DFB2216694EEC2FCC125741C003AE284
"Stil, klass och tradition" är slogan till ett av allsvenskans tråkigaste lag...
Utmärkelsen för bästa spelare heter: Årets makrill (vilket jag måste ge som cred för).


image26

Kapten Lundgren med sin favorit till huvudbonad. Skadan i pannan är troligtvis efter ett klassiskt GAIS mål då han krockade med stolpen.
Även utsedd till "Årets makrill 2005"



/ Jesus



Kommentarer
Postat av: smartass

banan eller?

2008-05-13 @ 18:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0