Jämställdhet - viktigt även i fotbollens värld

Det vore taskigt av mig och min kära kollega Kakan att bara hacka på män här i vår nya blogg. Kvinnorna måste även dom lyftas fram!
Den första kvinnan som dyker upp när jag tänker på kvinnliga fotbollsspelare är Birgit Prinz. Den fantastiskt duktige tysken som blivigt utsedd till den bäste kvinnliga spelare -03 och -04! Imponerande måste man säga!
Jag ska erkänna att jag har ett intresse av damfotboll som kan liknas vid Kakans intresse av curling. Det vill säga näst intill inget alls.
Men i dagens genus-galna tid måsta jag lyfta fram kvinnorna i sporten. Och vem kan då bättre lyftas fram än Birgit? Ankaret i det tyska landslaget och två gånger utnämnd till världens bästa spelare!

Men faktumet att hon ser ut som en kille är svårt att komma ifrån. Hennes kroppsform ser ut som en vältränad manskropp, bredaxlad och utan intention till byst.
Jag har överlag mycket svårt för tyska spelare, kvinnliga som manliga. Men vissa tar det till en ny nivå! Birgit är en av dessa. Bastian schweinsteiger är en av många andra. Honom kommer vi snart att komma tillbaka till. Usch...


image23image25

Frisyren på den första bilden kan även den vara värd ett eget inlägg, men vi får komma tillbaka till det senare!

Har ni tipps på fotbollspelare ni avskyr för spelstil eller utseende, lämna en kommentar!
/ Jesus

Kommentarer
Postat av: Gers

Enligt egna efterforskningar i Tyskland så tycker t.o.m. tyskarna att deras damfotbollslag är oestetiskt till utseendet och Prinz på bilderna just, kallas ofta för Bernt Prinz.

2008-04-17 @ 10:28:11
URL: http://www.schweinfurtserver.de/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0