Vilken helvetes match!

image27

Granero var lysande igår!

Alla som inte såg den spanska cupfinalen igår missade en utav fotbollseuropas allra bästa matcher denna säsong. Valencia mötte Getafe på Calderon stadion i Madrid med en fantastisk inramning och 50.000 galna spanjorer på läktaren. Många hade sina sympatier för Getafe efter klubbens grymma uttåg ur UEFA-cupen mot Bayen München (förlust pga bortamål). Efter som att jag har mina sympatier för Villarreal så är mina sympatier för Valencia lika stora som mina sympatier för Kalac, dvs att jag hatar dom. Därför satt jag också och hejade på Getafe.
Valencia ledde med 2-0 efter 11 minuter då den gamle Geta-liraren Alexis nickat in tvåan på sitt gamla lag. Men Getafe visade upp sin fantastiska moral och började pressa på, och fick till slut straff. En straff som Granero här ovanför satte säkert. Sedan fortsatte Getafe att pressa på men utan resultat. Närmast var Granero igen med en riktig kanon i ribban. Granero som vi tidigare skrivit om här på FulaFotbollsspelare angående hans slående likhet med Jesus var fantastisk igår och fick mig att bli troende igen. Igår var han världens bäste fotbollspelare. Dessutom är han utlånad från Real Madrid, otroligt vilka talanger de får fram (Mata i Valencia och de la Red i Getafe var två andra från Reals ungdomsakademi som medverkade igår).
Tyvärr gjorde Morientes mål i slutminuterna då Getafe pressade på och Valencia räddade sin patetiska säsong genom att ta hem en något oförtjänt titel.

Men matchen kommer jag sent att glömma!

// Kakan

Kommentarer
Postat av: 365

Otroligt rolig läsning! Första bloggen jag läser som faktiskt handlar om något "vettigt":)

2008-04-21 @ 19:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0