CL-reflektion

Igår blev det klart att Chelsea möter Manchester United i Champions League-finalen i Moskva. Romans rubler har betalat sig, och allt skrik efter att Mourinhos avhopp skulle sänka laget var bara trams då laget nu har chansen att ta hem dubbeln.
Jag såg inte matchen igår, och eftersom jag får en lagomt dålig smak i munnen när jag tänker på Liverpool och Chelsea så kan jag inte påstå att jag bryr mig.

Men helvete vad jag hatar att det ska löna sig att vara ett benknäckargäng utan teknik och utan fantasi i CL. Liverpool är kanske det största beviset för det då de slog ut Arsenal. Även Chelsea är inte direkt kända för att spela underhållande fotboll. Man lirar kompakt försvar och hoppas att Lampard sätter straffen som man får i den 82:a minuten, typ.
Manchester United som hajpats upp av så kallade experter är ju inte alls roliga att titta på. Visst, de lirar fint passingsspel osv men dom är ju tamefan uddlösa när Ronaldo och Rooney inte är med eller har en dålig dag. Denna röda jävla maskin som jag kännersådan stark avsky gentemot slog ut Barcelona genom att sätta ner Carlos Tevez som libero nere i Katalonien och Scholes drömtraff hade aldrig funnits om inte Barca fått för sig att ge bort bollen fem meter utanför straffområdet. För att lägga mitt hat mot Man U åt sidan så måste jag väl ändå säga att det var rättvist då Barcelona inte lyckades få in bolljävlen trots massivt spelövertag.

Nä, usch. CL-finalen i år kommer att bli en tråkig upplevelse. Finns en anledning till att England inte gick till EM och det är för att dom fan inte kan lira fotboll i det där landet. Det laget som spelar roligast (Arsenal) är mycket riktigt det lag som inte har nån engelsman i laget, typ. Men eftersom att det är tabu att kritisera engelsk fotboll på grund av Tipsextra-tiden så kommer det här utmålas som en härlig, jämn fajt även om det blir 0-0 och inga skott på mål. Hade ett liknande scenario inträffat mellan två italienska lag så hade det tagit hus i helvete, för sydeuropéer är okej att hacka på.

image37

Nej fyfan, dom här två vill vi inte se i en CL-final.

Kommentarer
Postat av: moe

ägd

2008-05-18 @ 19:44:45
URL: http://rossobianco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0