Dagens Kalac den 12 Maj 08.

Den kroatiske australiensaren lever forfarande. Vilket gör det fullt möjligt att fortsätta hacka på aset.
I dagens Kalac har jag valt att ägna lite tid åt efterforskningar.


image44
"Croatia go back in front in the 56th minute when Nico Kovac's drive is fumbled by Kalac to the horror of the Socceroos' fans"


Kalac har två smeknamn, "spider" (för sin räckvidd) och "il coccodrillo" (krokodilen). Il coccodrillo tycker jag är ett passande namn till detta urtidsdjur eller "människa". Han har många slående likheter med en krokodil (främst den australiska saltvattenskrokodilen). Följande likheter är några som jag spontant kommer att tänka på, skulle detta undersökas vet jag inte vad man skulle finna! Troligtvis fakta för att Kalac är ett djur, alternativt Lucifers ofödde son, mörkrets furste och ren ondska personifierad. Men det får vänta till nästa efterforskning.

Nåja, likheterna mellan Kalac och den australiska saltvattenskrokodilen är (till att börja med) följande.

Båda:
- Äter barn
- Lever i våta marker
- Ser ut som, eller är urtidsdjur
- Skrämmer pansionärer och barn med sitt utseende
- Kan leva i flera hundra år
- Klassas som kräldjur
- Härstammar eller har bott i Australien
- Har en Sexuell aktivitet som startas under en en regnig säsong i oktober
- Kan bli upp till 10 meter långa och väga 1 ton
- Livnär sig på föda som består av kor, fisk, fåglar, bufflar, hjortar och människor.

Ja listan kan göras lång! Men idag är jag på mycket gott humör, så därför avslutar jag med en komisk konversation som involverar Kalac familj. En familj som jag, med hela mitt hjärta, beundrar.

From the Sydney Morning Herald:
"The return to fitness, but not necessarily form, of Brazilian World Cup and AC Milan keeper Nelson Dida is causing chaos in Zeljko Kalac's family.

Kalac's wife Diana had to explain to the couple's daughter that Dida and not Dad was in goal against Bayern Munich during the week.
The little girl's face went white with shock at the news and asked the not unreasonable question: 'What is Dida doing in goal?'

"Kalac's family background is Croatian and in that language Dida means grandfather, which explains the little tacker's big game confusion."


/ Jesus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0