Den andra lärjungen!

Vi letar oss sakta uppåt mot klacksparken. Spelare nummer två.
Vänsterback, ja vem ska man välja?
Det finns en kaskad av talangfulla vänsterbackar ute i världen. Men vem är så pass skicklig att denne platsar i min startelva?
Det är otroligt svårt att plocka ut en back som platsar, Abidal är väl den som jag tänkte på först.
Min fotbollsfilosofi är av stilig champagnekaraktär och därför måste det vara en snabb back med offensiv spelstil.
Vem passar då bättre än Gaël "Gaelforce" Clichy!? Den snabba fransmannen som flyger fram på vänsterkanten.
Han är kanske den mest offensiva backen i Premier League, dessutom en av de snabbaste.
Det gör honom till en given spelare i mitt gudalika lag.

image66

- Gael Clichy,Clichy He's better then ashley,He shoulda been number 3 Gael Clichy,Clichy.

 

Min kollega, då inte syftande på kakan, utan Arséne Wenger har som ni säkert vet ett öga för talanger. Det var sommaren -03 som Arsenal öppnade plånboken för Clichy (£250,000). Han gick från AS Cannes till Arsenal och inlärning av gamle gode Arséne.
Precis som Carlos i kassen, är Clichy en ung talang. Han är den yngsta spelaren som vunnit ?Premiership champions medal?.
När Mariah Careys släkting (Ashley Cole) sålde sin själ till djävulen d.v.s. Chelsea, i augusti 2006 blev Clichy ordinarie.

image67
Vänsterbacken och målvakten är nu klara. Vem blir nästa spelare att tillträda elvan?

/ Jesus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0