Den första lärjungen!

Här börjar presentationen på historiens bästa startelva, Jesus visar vägen.

"Ty Människosonen har inte kommit för att bli betjänad utan för att tjäna och ge sitt liv till lösen för många."
(Mark. 10:45)


Jag och min kära kollega Kakan har fått omåttligt med hårda ord för det "smala ämnet" vår blogg handlar om.
Vi lyssnar på våra fans och har, som ni säkert märkt, börjat skriva mer seriösa inlägg.
Dagens seriösa inlägg är en kärleksförklaring och en hyllning till min favoritspelare i kassen. När jag nu ska presentera min elva, börjar jag med denna herre.
Det är ju rätt logiskt att börja bakifrån, jobba sin väg framåt och avsluta med en klackspark i skrevet.

Målvakten i min fantastiska startelva är såklart den fantastiske Carlos Idriss Kameni!
När jag gråtit och skrikit framför datorn, spelandes FM 08 har Carlos alltid varit där för mig. Köpte honom till Arsenal och West Ham. Där han gjorde succé, räddade mig från fiasko och trasiga tangentbord!

image59
- buddha och min släkting?

Som förstemålvakt i Espanyol i La Liga regerar han med sitt karesmatiska målvaktsspel. Stolt burväktare i Kameruns landslag är han dessutom.
Säsongen 06-07 blev han utnämnd till årets bästa afrikanska målvakt (året innan knep han andraplatsen).
Min käre Carlos är en välbyggt och vacker herre. Som väldigt sällan släpper in mål, håller nollan titt som tätt.
Han var dessutom den yngste spelaren någonsin att vinna ett OS-guld, sexton år gammal. Tillägas bör att matchen spelades mot spanien, där blott 16-årige Carlos räddade en straff samt behöll lugnet som senare gav Kamerun segern. Matchen avgjordes nämligen på straffar.

Det blir spännande att se hur framtiden formar sig för denna fantastiska 24-åring. Hoppas bara att han inte går till något skitlag som Manchester United. Hjärtligt välkommen till Djurgårdens IF och Stockholms Stadion käre vän!


En fantastisk målvakt med kraft och karisma, vad mer kan man önska sig?
Självklart den första spelaren i min underbara, fantastiska, gudomliga startelva!


image58

- Gudomligt!



/ Jesus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0