Fladdermössens fula juvel

image42

Carlos Marchena från Valencia. Ful på heltid.

Kolla på den här snubben. Maken till trög jävel får man leta efter. Det dumknullade ansiktsuttrycket tillsammans med de vilsna Tjernobylbarnsögonen skapar Carlos Marchenas ansikte, en nuna som vi ser för ofta på fotbollsplanen.
Mitt favoritlag är Villarreal, vilket gör att jag automatiskt ogillar (läs hatar) Valencia. Mycket roligt att se deras patetiska uppenbarelse denna säsong förresten och sammanlagt 6-0  i derbyna. Sug på den era as!
Hursomhelst har jag då ett automatiskt hat för Marchena då han spelar där. Men även hans attribut på en fotbollsplan fordrar mitt ogillande av denna varelse. På planen springer han omkring och spelare antingen mittback eller defensiv mittfältare. Väl ute på planen så kapar han folk till höger och vänster, glänser med sin usla teknik och jag blir bara allmänt irriterad när jag ser honom. Det är som att ha en pinne i röven som ligger och skaver, som man vill dra ut men inte lyckas med. Så känns det att kolla på Carlos Marchena.

Oförklarligt nog ser Aragonés honom som given i Spaniens EM-trupp. Marchena eller Albiol (också Valencia) kommer att lira mittback med Puyol. Då vill jag påminna herr Aragonés om att Valencia har släppt in 61 mål i årets upplaga av La Liga. Bara det andra Valencia-laget, om möjligt ännu kassare Levante har släppt in fler. Känns som om de båda mittbackarna bör ha en del i den dystra statistiken.
Nej, men vi kan väl lira med en värdelös kille i EM, eller hur Luis? Nej fyfan. För Spaniens bästa ska Marchena bör Marchena skickas till Mongoliet (som av vissa personer uppges vara en sjukdom, inte ett land) och sy buffelpälsar eller nåt. Ska man vinna EM kan man inte ha honom i en backlinje.

// Kakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0