Henke i EM-truppen. Flipp eller flopp?

Jag och Jesus har fått lite konstruktiv kritik från våra miljontals fans därute, och de tycker att istället för att såga spelare för deras utseende så ska vi bredda vårt perspektiv. Fuck that, tänker jag men jag hade tänkt hörsamma förslaget och skriva en seriös (nåja) reflektion om EM-truppen.

Robert Laul brukar kalla Lasse Lagerbäck för Gråskallen. Tycker det är orättvist. Han är mer lik en sengångare tycker jag. Ska dock inte hacka på Lasse som jag tycker sköter jobbet som 9 miljoner svenskar anser sig vara bäst lämpade för på ett bra sätt.
Igår presenterade han EM-truppen. Inga skrällar fanns med, förutom "bomben" att Henke återigen gör comeback. Henke verkar ha beslutsångest. Nu är det tredje gången som han först lagt av i landslaget för att sedan göra comeback igen. Dock är han ju en riktigt bra spelare och det ska bli intressant att se om han får lira från start eller värma bänk.
Intressant också att Lagerbäck inte litar på de yngre förmågorna. Kanske skulle ha dammat av Tomas Ravelli nu när Isak och Shaaban klantat sig och Glenn Hysén borde väl ha följt med om fjärde mittback. Kanske skulle ha satt Tomas Brolin på blixtbantning och låta honom komma i form inför EM när vi ändå är igång. Eller vad säger du Lasse?

image48

Tomas Brolin, ett namn för EM-truppen?

// Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0