Merseysides skönheter - Javier Mascherano

Kring hamnstaden Liverpool finns det oerhört många fula fotbollspelare i stadens båda lag. Näste man till rakning, dissekering och allmän beskådan är Liverpools Javier Mascherano.

Sällan har en fotbollsspelare varit så lik en apa. Jag brukar använda termen apliknande vid andra diverse tillfällen men då beror det mest på att jag vill beskriva hur ful någon är, och finner då apliknande mer intressant och nyskapande än bara ful. Men här har vi äntligen en kille som lever upp till ett apliknande utseende.

image86

Javier Mascherano fick sitt genombrott i VM 06 då han var fullständigt lysande. Tillsammans med sin argentinske polare Carlos Tevez (världens fulaste kompisgäng?) gick han oväntat nog till West Ham, där det idiotiskt nog inte blev mycket spel för mittfältsterriern. Istället gick han till Liverpool där han idag är en av deras viktigaste spelare. Trots att han är tänkt som den som ska utdela pungsparkar på mittfältet är han en av de få som vet hur man spelar fotboll i träbensklubben Liverpool. Bara en sån sak som att Zenden var ordinarie i deras elva förra säsongen säger väl det mesta om hur det ligger till med tekniken i laget.

Vad mer finns att säga om Javi? Jag säger väl som jag sa om hans polare Tevez. Han är en fotbollsspelare jag beundrar, men som förbannats med ett horribelt utseende. Tråkigt för honom, det är ju inte hans fel att nån pissade i hans genpöl.

image87

Javi drar sitt sexy-face in the rain. Hade han inte haft fotbollströjan på sig hade man kunnat missta honom för en a-lagare på stan.


// Kakan - ditt tröstätande i sorgen

Kommentarer
Postat av: Joakim Swedin

Detta kan vara den mest meningslösa och värdelösa blogg jag någonsin skådat. Uruselt koncept.

2008-05-28 @ 22:08:34
Postat av: Adrian

Riktigt kass blogg, fula fotbollsspelare? Vem bryr sig om hur dom ser ut? Herregud!

2008-05-28 @ 23:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0