Soliga söndagar, sprit och snusk!

Sitter ni pricis som mig alltid och funderar på vilken fotbollsspelare i världen
som har det konstigaste namnet?
Många sömnlösa nätter har det blivit.
Jag har slitigt mitt hår, svurit och sparkat min hund.
Därför har jag, gudomlig som jag är, samlat de konstigaste namnen i en exlusiv utgåva!

Innan jag går in på spelarna måste jag börja med en kille som inte kunde ha haft det så lätt.
En engelsk domare vid namnet Segar Bastard. Killen gör det lätt för hatsånger, eller hur?

Nåväl. Visst blir man lite glad som fotbollsintresserad när man hittar en artikel som denna. En brasilianare med den charmiga namnet Creedence Clearwater Couto. Man kan ju anta vad som dunkar ur familjens högtalare hemma i Brasilien.
I Sydafrika finns det två härliga lirare, Naughty Mokoena och Tonic Chabalala. Kan ni tänka er att ni är i Sydafrika och har träffat två snubbar, Naughty och Tonic. Frugan ringer och frågar vad du gör.
- I'm with Naughty and Tonic Chabalala...

Stephen Sunny Sunday, som spelar för Valencia (usch och fy och blä för det laget) verkar som en glad person! Något skrämmande initialer dock, men med det namnet kan killen inte var annat än jävligt uppåt. Som en fyllekåt Margareta Winberg på uppåtchack. Kanske.
Även med det här namnen kan jag tänka mig ganska komiska situationer.

Eftersom jag är Jesus vore det korkat att inte avsluta med den gamle gode kongolesen Bongo Christ.

- Vila i frid vänner!

image88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0